Cu mai bine de un deceniu înainte ca în România să apară modelul numit Dacia Sport, francezii de la Renault au creat două variante coupé ale binecunoscutului Renault 12, fratele din Hexagon al bătrânei Dacia 1300. Iată, aşadar, povestea franţuzoaicelor numite Renault 15 şi Renault 17.
La doi ani după lansarea vestitului Renault 12 în Franţa în 1969, marca auto din Hexagon a adus pe piaţă două variante coupé ale berlinei care a jucat rolul de maşină naţională a României vreme de peste 30 de ani. Aceasta este, pe scurt, povestea modelelor numite Renault 15 şi Renault 17.
Prezentate în premieră mondială la Salonul Auto Paris din 1971, cu 12 ani înainte ca în România să înceapă producţia la Dacia Sport, cele două coupé-uri au fost atracţia principală de la standul brandului francez, însă – în ciuda caroseriilor care aduc aminte de Fordurile şi Holdenurile australiene cu V8-uri imense sub capotă – nu erau altceva decât R12-uri pe dedesubt.
Designul a fost semnat de Gaston Juchet, acelaşi om care a lucrat la Alpine A310, iar primele prototipuri au fost arătate directorilor în 1967, urmând ca în 1969 să fie aprobate pentru construcţia în serie.
Principalele diferenţe dintre Renault 15 şi Renault 17 constau în forma farurilor (la R15 sunt două ovale, la fel ca la primele exemplare de Dacia 1300, iar la R17 sunt patru rotunde – câte o pereche pe fiecare parte) şi a geamurilor laterale posterioare (la R15 sunt mari, în vreme ce la R17 sunt mult mai mici şi sunt acompaniate de câte o grilă de aerisire).
Citeste mai mult: https://identitatea.ro/daciile-pe-care-trebuia-sa-le-avem-si-au-disparut-din-plan/
0 Comments