fbpx

Cine zicea că tinerii din ziua de astăzi nu au minți sclipitoare? Doar pentru că facultatea nu mai reprezintă o prioritate, iar diploma de licență își pierde încet, încet atribuțiile, nu înseamnă că tinerii din România nu sunt capabili să își construiască un viitor. Antreprenoriatul încă este la început în rândul adolescenților, însă pe parcurs va reprezenta metoda prin care țara noastră va înflori din nou, și asta doar datorită ideilor inovatoare ale tinerilor.  

Se spune că totul începe cu un vis, așa se naște și dorința unui tânăr elev de liceu din Craiova. Pasionat de  mașini, prin forțele proprii a revoluționat vechea mașină românească, și anume renumita Dacie.  

Dacia, o poveste ce începe în anii 1966, an în care la Mioveni este ridicată Uzina de Autoturisme. Inițiativa acestui proiect venea din partea producătorului Renault. În cele din urmă, după obținerea licenței franțuzești, România în colaborare cu Renault, dau naștere primei mașini Dacia 1100 sub licență R8. Acest eveniment se întâmpla în anul 1968.  

În 1969 avea să apară cel de al doilea model de dacie și anume Dacia 1300, ce avea la bază tiparul unui Renault 12. Un astfel de model s-a dovedit a fi foarte economic și modern, având o capacitate de 54 CP și o viteză de 144km/h, iar consumul de 9,4 litri. În 1970 au urmat a fi lansate trei modele 1300 sub numele de: Standard, Lux și Lux Super 1301, cea din urmă mașină fiind folosită de membri ai Partidului Comunist Român și de către Securitate.  

Acest model de mașină avea dotări ce alte mașini nici măcar nu le visau, astfel că 1301 Lux deținea: radio, dublu circuit pentru frânare, oglinzi retrovizuare exterioare, oglindă interioară, brichetă electrică, torpedou iluminat, instalare de curățare a parbrizului, parasolar cu oglindă, scaune supraînălțate în partea din față. Și pentru a fi pe placul tuturor clienților, mașina putea fi comandată în diferite culori, cea mai elegantă fiind Dacia 1301 neagră.  

Anul 1973 venea cu mari evenimente pentru producția Dacia, deoarece apărea primul tip Break. Însă anul de renume din istoria Daciei este 1995, când inginerii au creat prima mașină 100% românească și anume Dacia Nova, inspirată din Renault 11 și Peugeot 309. Totodată apare și Dacia Student, mașină construită în mod special pentru tinerii ce  își susțineau studiile departe de casă.   

Astfel cu trecerea anilor Dacia avea să se afirme din ce în ce mai puternic, deși modelul primei producții avea să dispară și să devină ușor,ușor doar o amintire în rândul românilor, în prezent având mașini moderne cu marca Dacia Duster sau Dacia Logan.  Dacia rămâne ca prima mașină românească  și de renume din țară, ce a reprezentat multă vreme visul pasionaților de mașini. 

Din fericire există în România, cum spuneam și la început, tineri care își doresc să se dezvolte prin ideile lor revoluționare și astfel îl întâlnim pe elevul Mihnea Dinică din Craiova. Moștenită de la bunicii lui, Dacia 1300 este transformată în totalitate de acest tânăr pasionat și îndrăgostit de mașini. Reușește astfel prin voință și devotament să transforme o mașină de peste 45 de ani, într-un autoturism modern cu toate comenzile necesare. Cine se gândea vreodată că bătrâna Dacie 1300 va răspunde la “Dacie închide-te”?! Dotată cu comandă vocală și o navigație modernă de BMW, adaptată ulterior, mașina dispune chiar și de un buton de pornire, Mihnea dorindu-și să renunțe la tipicul stereotip și anume cheia de contact. Este cert că a transformat vechea mașină românească într-o adevărată bijuterie, păstrându-i același format exterior de culoare roșie originală. Dotările mașinii nu se opresc însă aici, având geamuri electrice, motor 1.6, carburant dublu corp, portbagaj cu deschidere prin telecomandă și senzori de parcare. Așadar, ce spuneți? A reușit Mihnea să dea naștere din nou Daciei 1300?! Noi spunem că DA!  

Astfel de tineri sunt dovada vie că România poate mult mai mult, și că de fapt singurii care vor reuși să readucă țara în topurile continentului sunt numai și numai ei. Și asta doar prin voința și visurile pe care le au, ce sperăm noi să le urmeze. Așa cum și Mihnea a reușit, cu siguranță vor mai reuși și alții.  


Like it? Share with your friends!

Raluca Ioana
Totul este artă, cum de altfel și țara aceasta, România, este o adevărată piesă de muzeu. Iar ca orice piesă valoroasă, merită să fie recunoscută de către noi. Să scriu este o pasiune, să scriu despre România este deja iubire.