Un inginer român a devenit celebru după ce a reuşit să realizeze primul automobil cu profil aerodinamic din lume. Cu toate acestea, Aurel Persu nu a vândut brevetul concernelor americane General Motors şi Ford, fiindcă aceşti giganţi din industria auto nu şi-au luat angajamentul de a produce în serie automobilul.
Aerodinamica maşinilor este un domeniu în care marii producători investesc sume imense. Dar puţină lume ştie că primul care a construit o maşină cu adevărat aerodinamică a fost inginerul român Aurel Persu. El rămâne astfel în istoria inventatorilor auto printr-un capitol întreg care îi este dedicat în volumul „Automobile aerodinamice în Europa şi în Statele Unite“, publicat în germană şi în engleză. Capitolul respectiv începe astfel: „Şi România a avut un specialist în aerodinamică, un strălucit inginer care trebuia de mult trecut în elita mondială a tehnicienilor. Numele lui este Aurel Persu“.
Invenţia care l-a făcut celebru pe românul Aurel Persu a fost un automobil cu patru roţi montate înăuntrul formei aerodinamice. Brevetul a fost obţinut în Germania în 1924, cererea de brevetare fiind adresată pe 13 noiembrie 1922. Maşina a donat-o Muzeului Naţional Tehnic „Dimitrie Leonida“, în 1969, în stare de funcţionare, unde poate fi admirată şi astăzi. Conform Olimpiei Andrei, reprezentantul instituţiei, vehiculul nu mai este în stare de funcţionare, iar, deocamdată, nu se poate preciza dacă va fi sau nu restaurată.
Citește mai mult: http://www.cunoastelumea.ro/povestea-primei-masini-aerodinamice-din-lume-de-ce-a-refuzat-romanul-aurel-persu-sa-vanda-brevetul/