fbpx

Câți dintre noi nu am ajuns prin Gara de Nord din București? Fostă Gară a Târgoviștei era gara modernă a Bucureștiului inițiată pe vremea regelui Carol I, conectată cu prima gară, cea de la Filaret, și avea să devină mai târziu principala gară a țării. I s-a schimbat aspectul de câteva ori, inclusiv după ce fost bombardată în cel de-al doilea război mondial.

Vă spun aici povești mai puțin știute în zona Gării de Nord din București: Grivița, Grant, Giulești, dar și istorii despre greve muncitorești, bombardamente, englezi care au dat numele unor cartiere și străzi, fabrici și politicieni faimoși.

Dacă aici am ajuns, câți am fost în Muzeul CFR? Dacă ajungem în gară, măcar o dată trebuie să intrăm și în Muzeul CFR.

Aici aflăm istoria căilor ferate de la noi, o mulțime de detalii despre locomotive și vagoanele care au rulat în România ultimilor aproape 150 de ani, dar putem vedea și cea mai mare dioramă cu trenuri din părțile astea de Europă. Ba mai mult, zilele acestea vedem și o expoziție temporară dedicată Regelui Mihai și familiei regale.

Ieșind din clădirea gării, istoria cartierului este cel puțin la fel de interesantă și ascunde câteva secrete mai puțin știute. O parte dintre ele vi le dezvălui în continuare.

 

La 4 aprilie 1944, o flotă aeriană anglo-americană s-a ridicat din sudul Italiei şi a lovit Bucureştiul înainte de prânz. Rezultatul, aproape 3000 de morți și tot atîţia răniţi. Cea mai mare parte au fost pusi in 4 gropi comune in Cimitirul Calvin de pe Calea Giulesti.

Conform domnului Adrian Cioroianu, profesor doctor în istorie, am fost bombardați pe 4 aprilie de 220 bombardiere americane B17 și de 93 bombardiere britanice (ei foloseau aici modelul B24). Așadar 313 bombardiere în total au lansat 860 de tone de bombe la primul mare astfel eveniment nefast din România.


Citeste mai mult: https://identitatea.ro/podul-grant-bucuresti/


Like it? Share with your friends!

Forza România
test