fbpx

ARO sau Automobil Român este unul dintre sau chiar cel mai reprezentativ nume al scenei auto din țara noastră. O poveste începută după terminarea celui de-al doilea război mondial la Câmpulung Muscel putea ajunge în zilele noastre alături de nume mari în această industrie, însă interesele de după 1989 au dus la prăbușirea totală a acestui nume.

Pornind de la realizarea componentelor pentru vehiculul de teren rusesc GAZ 69, inginerii din Câmpulung Muscel ajung să dezvolte primul model de teren: IMS-57. Dezvoltat într-un număr de aproximativ 1.500 de exemplare, IMS-57 era echipat cu o unitate pe benzină capabilă să producă 50 de cai putere, căreia i se alătura o cutie de viteze manuală cu trei trepte. În 1959 vine rândul lui M59, un model ceva mai modern și cu o motorizare de 56 de cai putere.

Cinci ani mai târziu apare ultima versiune care avea la bază modelul rusesc GAZ 69 – ARO MP61, model echipat cu un propulsor de 2.5 litri și 70 de cai putere. Modelul în cauză a reprezentat și piatra de temelie a ceea ce înseamnă ARO, acesta fiind exportat în țări precum China și Columbia. În decurs de zece ani, modelul MP61 a fost construit în nu mai puțin de 80.000 de exemplare.

În 1969 a venit rândul lui ARO 24 să prindă viață, un model care se spune că i-a inspirat pe nemții de la Mercedes atunci când au construit modelele G-Class. Primele modele au fost echipate cu unități de 2.5 litri pe benzină cu 83 de cai putere, urmând mai apoi să fie echipate cu motorizări diesel de 2.7, respectiv 3.2 litri. Exporturile au fost la înălțime în continuare, modelele ARO ajungând în toate colțurile lumii.

Anul 1980 i-a adus pe cei de la ARO în postura de a construi un nou model – 10, un off-roader de mici dimensiuni. Echipat cu un motor de 1.4 litri capabil să dezvolte 62 de cai putere, ARO 10 s-a bătut de la egal la egal cu mult mai cunoscutul Lada Niva. Sfârșitul anilor ’90 au adus ARO 11, o variantă a aceluiași ARO 10 cu ampatament alungit și cu patru uși.


Citeste mai mult: https://identitatea.ro/aro-o-scurta-istorie-jeepului-romanesc/


Like it? Share with your friends!

Forza România
test