fbpx
Closeup of chocolate curls on white background

Atunci când ne gândim la țara noastră, ne vin în minte o multitudine de lucruri cu care o putem asocia, unul dintre acestea fiind ciocolata ROM. Îndrăgită de români încă de pe vremea stalinismului, brandul a știut să rămână aproape de inimile noastre, dar și să se apropie de cei tineri.

Născută în 1964, ciocolata ROM a fost și este una dintre alegerile preferate ale românilor când vine vorba de ceva dulce. Mulți consideră că ciocolata noastră este o parte din esența spiritului românesc, fiind prezentă alături de noi de-a lungul unor evenimente istorice care ne-au marcat ca popor.

ROM apare pe piața românească la cumpăna dintre Dej și Ceaușescu, adică la schimbarea regimului: de la stalinism la național-comunism. După cum știm, cel de-al doilea urmărea apropierea față de valorile și spiritul românesc, ciocolata noastră venind parcă în ajutorul său. Cu un slogan menit să stârnească dragostea de țară, ROM: senzații tari, românești, cu un ingredient specific desertului cu care ne-au obișnuit mamele și bunicile noastre, esența de rom, dar și cu un nume care realizează o legătură între aceste două aspecte, ciocolata rămâne o emblemă a românilor.

Reprezenanții brandului au știut să identifice nevoile consumatorilor de-a lungul vremii, motiv pentru care ciocolata ROM se află încă în topul vânzărilor. Dacă atunci când s-a lansat avea doar varianta de baton cu ciocolată amăruie, în prezent brandul numără multe sortimente, de la înghețată la ciocolată alba sau napolitană. De asemenea, este un desert adorat de români grație prețului mic pe care îl deține, fiind accesibil tuturor. ROM urmărește să se apropie de tineri, prin diverse campanii și ambalaje care pot atrage generația nouă.

De exemplu, la 1 decembrie 2016, ROM a lansat ROMBOT, ambasadorul virtual al României. Acesta este un roboțel virtual care timp de câteva luni a adresat românilor pe o platformă online întrebări despre ceea ce înseamnă cu adevărat să fii român. După ce acesta a acumulat o serie de informații reprezentative atât calitativ, cât și cantitativ, ROMBOT s-a ocupat cu promovarea valorilor românești peste hotare, în cadrul unor publicații străine de succes, dar și la târguri precum Bit Milan- unde agenții de turism și vizitatori au interacționat cu robotul.


Like it? Share with your friends!

Ioana

Simt că este nevoie să ne cunoștem țara: istoria, tradițiile, meleagurile și oamenii. Eu îmi doresc să ofer o direcție în călătoria spre descoperirea originilor noastre, o perspectivă nouă asupra acestora și mândrie că suntem români.